Last but not Least...

22 oktober 2019 - Steyl, Nederland

Hallo allemaal,

Hier dan mijn eindverhaal/conclusie over deze reis. Omdat er na mijn vorige verhaal weinig gelegenheid cq tijd meer was of internet in het hotel hier het eindverhaal van deze reis. De eerste vraag bij thuiskomst is vaak, en goeie vakantie gehad en dan moet ik deze keer zeggen mwaaahhh het was geen hoogvlieger al zaten er natuurlijk wel hoogtepunten in deze reis. En dan noem ik Jeruzalem, Hebron, Bethlehem en Petra in Jordanië, de rest en dan bedoel ik vooral de laatste 4 dagen hadden niet meer gehoeven voor mij. Veel lange reisdagen (te) veel kerkbezoeken, ruïnes enz, plus het was een vermoeiende reis met weinig rustdagen, veel verplaatsingen voor een reis van 2 weken. Maar goed daar leer je weer van en de volgende keer gaan we dat dus anders doen! En de late mededeling van Djoser, 5 dagen van tevoren ongeveer dat de reis andersom afgewerkt zou worden was ook niet erg professioneel te noemen. Want daardoor werden er dingen gewijzigd cq geruild in het programma die sommige mensen toch graag hadden willen zien. Maar om dat zo vlak voor vertrek van een reis via mail te droppen bij je klanten laat je geen andere keus en moet je je er maar aan overgeven. Dus dat hebben we dan ook maar gedaan want alles was toch al betaald al is er wel een klachtbrief naar Djoser gegaan en zullen de beoordelingen deze keer niet overweldigend positief zijn van de meesten vrees ik.

De terugvlucht met Lufthansa had nog een staartje, allereerst had de vlucht naar Frankfurt vertraging waardoor de overstaptijd in Frankfurt naar Schiphol bijzonder krap bleek. Gelukkig werd onze groep opgewacht door twee medewerkers van Lufthansa en zij brachten ons met spoed en bus naar het reeds klaar voor vertrek staande vliegtuig naar Amsterdam. Het scheelde maar een haar of we hadden het niet gehaald en bij aankomst op Schiphol bleek dan ook dat hoewel wij het wel gehaald hadden de meeste koffers van ons het niet gehaald hadden. Daar moet je dan weer eerst aangifte van doen en dat duurt een tijdje want je moet van alles invullen maar goed, de koffers zijn gistermiddag dan toch nog thuisgebracht en inmiddels is alles alweer in de wasmachine gewassen.

Als je alle foto's nog eens wilt bekijken kun je naar het fotoalbum gaan en dan kijken wij alweer uit naar onze volgende reisbestemmingen, te weten: IJsland en Hawaï, al was het maar voor de verandering en het zijn beide geen groepsreizen deze keer :) al lag het zeer zeker niet aan de groepsgenoten want die waren gewoon Top.

Groetjes,

Letty & Ton

1. Anita:
    22 oktober 2019
    Tja reizen is ook niet alles,jullie hebben weer memorabele dingen gezien!
  2. Anita:
    22 oktober 2019
    Fijn dat jullie weer thuis zijn. Genoten van jullie verhalen. Weer een ervaring rijker. Groetjes loek en anita.