Op weg naar Oostenrijk

20 juli 2020 - Mayrhofen, Oostenrijk

Dag 1, 19-07-2020

Om 6:15 uur vertrokken we voor de 836 km naar Hainzenberg, zo vroeg nog geen kip op de weg dus de eerste 500 km gingen relaxed. Op wat wegwerkzaamheden en een omleiding na ging het dus allemaal nog vrij voortvarend. De tweede en laatste helft van de reis werd het toch flink wat drukker op de weg en hadden we afentoe zelfs langzaam rijdend verkeer bij wegwerkzaamheden of gewoon door drie op de weg.

Rond 16:00 uur kwamen we aan in Hainzenberg en het laatste stuk naar het hotel was een ouderwetse slingerweg omhoog met vele s-bochten. Het hotel ligt dus wat hoger de berg op en we zien ingesloten door de bergen met een prachtig uitzicht op de vallei. Na aankomst en installatie in de kamer effe de benen strekken na een lange dag hangen in de auto en daarna een eerste biertje op het terras van ons hotel. Het avondeten werd voor mij een schnitzel en voor Letty een kaassoufflé, we hebben allemaal een eigen tafel met naambordje en het personeel alleraardigst zoals we gewend zijn van Oostenrijkers.

Het is redelijk warm, zo'n 22 graden met bewolking, morgen en overmorgen wordt het hier 28 graden dus warm genoeg en mooi weer voor een tochtje de bergen in.

Tot zover dus alles prima, morgen meer!

L&T 💪🌈😎