Vancouver Island

21 mei 2019 - Victoria, Canada

Dag 17, ma 20 mei
Oké today is Victoria’s day in Victoria, daar kwamen we vandaag achter toen het feest eigenlijk alweer zo goed als voorbij was, de parade bedoel ik dan. Vanmorgen dus vroeg vertrokken om op tijd te zijn voor de veerboot van 10:00 uur maar omdat we er al om 08:30 uur waren konden we nog mee met de boot van 09:00 uur. Dat scheelt weer een uur, na anderhalf uurtje varen kwamen we aan op Vancouver Island. Een toen was het na een bezoek aan een supermarkt en een liquor store nog een heel gedoe om in Victoria Center nog een parkeerplek te vinden, temeer doordat verschillende straten afgesloten zijn ivm de parade, waar we dus niks van gezien hebben. En het regent al de hele dag af en aan en daarom zitten we nu in een restaurant café wat te drinken. Die parkeerplaats is zelfs nog goed gelukt eigenlijk aan een haven, voor CAD 15,- kunnen we hier een hele dag blijven staan dus zijn we onder de pannen tot morgenmiddag wanneer we weer verder reizen richting het noorden naar Pacific Rim.

We hebben nog wat rondgelopen door Victoria maar dat was niet echt prettig door de regen maar het lijkt alsof de bevolking hier daar net zo aan gewend is als de Engelsen, het deert ze niet echt lijkt het.

En een driewerf Hoera voor Gerard Rooijakkers, hij mag vandaag 21 mei 63 kaarsjes uitblazen 🥳