Sarandë

18 juni 2023 - Sarandë, Albanië

Gistermorgen vertrokken voor een rit van 125km, en drie uurtjes rijden naar Sarandë, een tocht over de bergen met veel s-bochten en af en toe koeien, schapen, ezels en paarden op of langs de weg. Op de eerste berg belandden we bovenop in de mist maar aan de andere kant van de berg naar beneden was het zicht weer prima. De temperatuur bovenop de berg daalde naar 15 graden Celsius maar beneden in de zon was het alweer snel 27 graden.

Het Oasis (4-sterren) hotel zag er in eerste instantie van buitenaf mooi uit maar eenmaal binnen op de kamer bleek het hotel nog niet klaar met de renovatie die kennelijk nog bezig was. Bij ons sluit één van de schuifdeuren van het balkon niet maar verder gaat het wel. In tegenstelling tot Henk en Margret die en hele kleine kamer hadden waar het balkon nog helemaal niet af was, dus zonder railing 😬. In eerste instantie werd ons een upgrade aangeprezen met zeezicht tegen meerprijs maar daar hebben wij van afgezien. Henk en Margret krijgen vandaag een gratis upgrade vanwege de staat van hun huidige kamer. Gisteravond besloten om in het eigen restaurant van het hotel te dineren maar dat was duidelijk, achteraf gezien een vergissing. Letty's vegetarisch hapje, iets met spinazie met een gebakken ei er bovenop was koud. Mijn pasta carbonara was warm maar een beetje karig en niet echt smaakvol. Om iets te drinken moesten we zelf vragen want we kregen in eerste instantie alleen een fles kraanwater. Het dessert hebben we beide niet opgegeten want ook dit was niet te klagen 🥴.

Daarna nog effe een korte wandeling en nog wat gedronken bij de Irish Pub. Op de terugweg zagen we Henk en Margret zien bij het restaurantje rechts van ons hotel, die hadden wel lekker gegeten. Ongeveer daarnaast lag nog een hotel met bovenop een rooftop bar war we de avond heel gezellig hebben afgesloten met nog wat drankjes. Daarna nog effe de knotsgekke kwalificatie van de F1 gekeken en  gaan slapen.

Het ontbijt vanmorgen was al iets beter maar zijn bijna in alle hotels wel ongeveer hetzelfde. Croissants met brood een gebakken ei, jam, yoghurt, soms warme koffie of thee met wat variatie hier en daar maar verwacht er niet teveel van dan valt het ook niet tegen. Vandaag wordt het warm, 28 graden oplopend naar 33 op donderdag en dat voel je hier ook meteen dus het wordt effe een dagje aan het strand hier verderop met af en toe een duik in de zee denk ik. Hopelijk krijgen we in Nederland wat regen want jullie drogen al een maand uit in de 🌞.

Nu wij nog hier 👍😎👋👋