Voorbereiden voor Cuba

18 november 2016

Aanstaande maandag (21-11-2016) vertrekken we voor onze rondreis door Cuba, het land van Fidel en sigaren en oude auto's en mooie mensen, onze planning ziet er nu grofweg zo uit:

Dag 1 - vlucht Amsterdam - Havana
Dag 17 - naar Havana
Dag 18 - Havana / vrije dag
Dag 19 - Havana / vrije dag
Dag 20 - Vlucht naar Amsterdam
Dag 21 - aankomst Amsterdam (11-12-2016)

De planning van de eerste 5 dagen is als volgt:

1 vlucht Amsterdam - Havana
Na aankomst in Havana, rijden we naar ons hotel met zwembad in een rustige buitenwijk van Havana. Aan het einde van de reis hebben we genoeg tijd om deze bruisende stad te verkennen.

2 naar Santa Clara
We reizen vandaag direct door naar het beroemde Santa Clara. Onderweg tref je op de weg meer paard- en wagens en fietsers dan auto’s. Santa Clara is een stad voor liefhebbers van de Cubaanse geschiedenis en wordt ook wel ‘de stad van Che’ genoemd. In deze stad heeft Ernesto ‘Che’ Guevara namelijk in 1958 voor de zege van de revolutie gezorgd. In Santa Clara is het monument van Che Guevara te vinden. We slapen hier één nacht.

3 naar Holguin
We vertrekken vroeg, want we hebben een lange reisdag voor de boeg. Hoe verder we naar het Oosten gaan, hoe meer je kunt proeven van het echte Cubaanse leven. Tegen de avond komen we aan in Holguin. Holguín wordt ook wel de stad van de parken genoemd omdat hier de meeste parken van heel Cuba te vinden zijn.

4 naar Baracoa
Na het ontbijt rijden we in ongeveer vijf uur naar Baracoa, een sfeervol  stadje aan de Atlantische oceaan waar we twee nachten verblijven.

5 Baracoa
In de buurt van Baracoa ligt een natuurgebied waar je heerlijk kunt wandelen. Hier vind je onder andere een mooie waterval. Je kunt ook voor een actieve dag kiezen door de tafelberg van Baracoa, El Yunque, te beklimmen.