Een dagje Irkutsk

2 september 2018 - Irkoetsk, Rusland

Dag 7, 1-9-2018
Vanmorgen uitgeslapen want om 11 uur hadden we pas de transfer naar Irkutsk en het Victory hotel. Irkutsk is een redelijk grote stad met zo’n 600.000 inwoners maar ligt in een aardbevings gevoelige streek. Er worden tussen de 2 a 3000 lichte aardbevingen gemeten per jaar maar eens in de honderd jaar is er een grote aardbeving, kracht 6 a 7. Dit is tevens de reden dat er geen metro is en er niet hoger dan 18 etages gebouwd mag worden. De wegen zitten overvol met auto’s, bussen, vrachtwagens, trolleybussen en trams. Verder zijn er te weinig parkeerplaatsen waardoor auto’s vaak dubbel geparkeerd staan op de weg en dit verstopt de doorgang weer extra van het verkeer op de wegen.

Vandaag dus een vrije dag maar die hebben we gebruikt om inkopen, bij een megastore, te doen voor de aankomende treinrit naar Ulaanbaatar. Er is geen restauratie wagon in deze trein dus we moeten zelf zorgen voor eten en drinken, wel is er een heet watertap om thee en noedels mee te maken. De rit duurt alles bij elkaar maar één dag en nacht inclusief grensovergang naar Mongolië dus da’s niet zo lang. Morgenvroeg worden we om 6:50u opgehaald dus op tijd naar bed en op naar Mongolië, we zijn benieuwd…

Als we weer WiFi hebben, de vraag is wanneer, zijn we weer terug met meer.